Ini Dia 6 NENEK Paling Cantik dan Terseksi di Dunia, Kalah Anak Dara dan Janda..Lihat Nenek Keenam !

 

Jika mendengar panggilan ‘nenek, sudah tentu terbyg dlm fikiran kita perempuan tua yg berkedut, malah mungkin sudah membongkok…namun, bagi 6 perempuan ini, panggilan nenek mungkin blh digunakan 20-30 tahun lagi memandangkan wajah dan tubuh badan mereka berenam tak ubah seperti anak dara mahupun janda muda…umur mereka bukan 20, 30 atau 40 tapi 50 tahun dan ke ATAS !

Jika mendengar kata “nenek”, tentu yang tergambar di pikiran kita adalah seorang perempuan tua yang kulitnya sudah keriput, tubuh yang lemah atau bahkan membungkuk.

Hal ini memang benar. Namun tampaknya tak semua nenek identik dengan hal seperti itu. Buktinya nenek-nenek di bawah ini. Satu pun hal yang disebutkan di atas tak melekat pada jati diri mereka.

Meski sudah menyandang status sebagai “nenek”, tetapi fisik dan penampilan mereka seperti wanita usia 30-an, bahkan ada yang terlihat seperti ABG.  Ngga percaya? Yuk, intip foto-foto mereka yang dilansir dari TribunLampung.com, Kamis (30/3). Bikin melongo!

1.Masako Mizutani

Jika melihat fotonya di atas, tentu banyak yang mengira bahwa usia Masako Mizutani adalah 30 tahun. Namun itu salah besar. Wanita asal Jepang ini hampir menginjak 50 tahun.

Masako mengungkapkan, rahasia kecantikannya terletak di pola hidupnya. Selain itu juga perawatan yang selalu ia lakukan selama lima dalam sehari.

2.Elle Marcpherson” src=”http://sentapmedia.com/wp-content/uploads/2017/04/2-6-1-1.jpg” width=”300″ height=”400″ />

Di usianya yang menginjak 51 tahun, kulit Elle masih terlihat kencang dan tubuhnya juga bugar. Hal ini jelas mengundang rasa penasaran banyak orang akan rahasia kecantikannya.

Elle mengaku bahwa rahasia kecantikannya adalah perasaan senang dan dering tertawa.

Di sisi lain, ia juga menerapkan pola hidup sehat, serta menggunakan pelembap untuk kulitnya.

3.Michelle Yim

Michelle Yim merupakan nenek paling cantik didunia berikutnya.

Penerapan pola hidup sehat yang dilakukannya sejak muda berhasil membuktikan keawetan kecantikannya.

Micehelle Yim saat ini menginjak usia 58 tahun.

4.Apasra Hongsakula

Wajah yang begitu cantik serta kulit yang masih kencang memang membuat Apasra tidak terlihat seperti seorang nenek.

Namun, wanita asal Thailand ini sebenarnya sudah memasuki usia 68 tahun.

5.Liu Xiaoqing

Liu Xiaoqing adalah aktris kenamaan Tiongkok. Namanya sering menghiasi beberapa media di negaranya. Ini karena wajahnya yang begitu cantik.

Bukan hanya itu saja, tetapi juga penampilannya yang sangat awet muda.

Seperti yang diketahui, usia Liu Xiaoqing saat ini sudah menginjak 60 tahun.

6.Candi Law

Candi Law berusia 50 tahun.

Ia adalah seorang model asal Hong Kong.

Kecantikan Candi Law memang tak dapat diragukan.

Meski usianya kini sudah menginjak kepala lima, namun ia tetap seperti berusia 26 tahun.

“Pergilah sayang… Mama halalkan susu mama. Terima kasih Allah pinjamkan Rayyan selama 15 hari” Berlinang airmata jernih ini kerana membaca Nurkilan insan yang bergelar ibu… Perginya insan mulia ini adalah ketentuanNya.Tetapi punca pemergiannya hanyalah penyebab sahaja…

        Siapa yang tidak sayangkan anak??? tambah-tambah lagi apabila zuriat sulung yang diharapkan bakal menceriakan kehidupan alam rumah tangga…

        Namun, ajal dan maut itu terletak pada kuasa Ilahi. Kisah sebak yang dik0ngsi 0leh Siti Naqiah Fahmi ini mungkin akan membuatkan anda lebih berhati-hati apabila mahu melawat bayi yang baru dilahirkan…

        C0retan kisahku (Siti Naqiah) dan suami…

        23 N0vember 2015 (Isnin)

        “shah ar rayyan” inilah nama anak kami.. bayi yg c0mel seberat 2.65kg hasil perk0ngsian hidup aku dan suamiku.. x dapat aku bayangkan betapa gembira nya hatiku di saat melihat kehadiran bayi sulung ini di dalam diriku selama sembilan bulan.Mana taknya stiap kali scan, muka die sentiasa berpaling atau tutup muka.Betul la 0rang cakap kal0 teng0k muka baby,hilang sakit beranak.camtula perasaan aku ,rasa teruja melihat rayyan di sisiku.Bermulalah sesi berpantang di rumah mak ayahku di seremban.Mak dan ayah antara 0rang yg paling hepi melihat cucu mereka.Stiap kali mak balik keja,ade je barang dibelikan utk rayyan.Rayyan jarang menangis,stiap kali nak susu die akan memuncungkan mulutnya. Tid0ku pun cukup sebab die jarang meragam.Baik anak mama….#$

        4 Disember (jumaat)

        Malam tu Rayyan batuk2 kerap dan nafas die laju.Aku x sedap hati lalu pergi ke KPJ. Sampai KPJ,d0c ckp 0ksigen Rayyan lemah dan disebabkan KPJ tiada NiCU untuk kanak2,Rayyan terus dihantar ke h0spital Tuanku Jaafar dengan ambulans.Pertama kali aku naik ambulans sambil memeluk rayyan.Luluh hati bila lihat rayyan bernafas dengan bantuan 0ksigen.Terasa dunia gelap gelita…#$

        5 Disember (Sabtu)

        -Rayyan dimasukkan NiCU untuk kanak2.Pagi2 lagi Aku dan suami pergi melihat rayyan di dalam incubat0r. D0kt0r benarkan kami memegang rayyan.Aku peluk,usap rambut dia,pegang tangan dan kaki dia. Menurut d0kt0r anakku kena radang paru2.Setelah puas melihat dia dan memberikan dia susu,aku balik rumah sekejap untuk berehat.petang tu juga d0kt0r call suamiku memberitahu rayyan dimasukkan ICU kerana kekurangan 0ksigen yg truk.Allah je yang tahu betapa sedihnya aku dan suamiku….#$

        6-7 Disember (Ahad-Isnin)

        -D0c memberitahu Rayyan semakin kritikal.Air tulang belakang rayyan diambil dan dihantar ke Sungai Bul0h. X sanggup aku lihat tangan rayyan lebam2 kena cucuk.stiap kali aku panggel namanya,matanya memberi resp0n.”Rayyan,mama ngan papa dtg ne sayang”.air mata rayyan keluar bila melihat aku dan suami”…..#$

        8 Disember (Selasa)

        -D0c bertanya kepadaku sepanjang aku berpantang ada tak 0rang yg datang melawat demam,batuk2.Aku sendiri tidak pasti sebab ramai yang datang lihat rayyan. D0c cakap kemungkinan rayyan kena virus dari 0rang yg sakit melawat dia.Imun rayyan tidak kuat,dan dia semakin tenat sebab kurang 0ksigen…….#$

        Kami redha dan pasrah.Malam tu aku dan suami berpeluang melihat dan bercakap dgn rayyan. Sambil usap kepalanya aku cakap “Rayyan sayang pergi 0k.Allah da tunggu.Tunggu mama dan papa kat syurga tau.Mama x sanggup tgk rayyan camne lagi.mama tau rayyan kuat.cukupla sayang.Mama halalkan air susu mama”.Rayyan seakan mengerti memandang aku dan suami sambil menangis.die cuba mengeluarkan suara walaupun tesekat2.Aku cakap kat d0kt0r “d0c,thanks jaga rayyan,saya ade request,lepas ni kal0 call suami saya,t0l0ng jangan cakap datang segera lagi,just bagitau je Rayyan dah tak de.Kami 0k.thanks suma jaga Rayyan dgn baik”….#$

        Tak sampai 30 minit kat rumah,suamiku dpt call dari h0spital mengatakan Rayyan dah kembali kepada Allah.Maafkan mama kerana selalu menangis sepanjang Rayyan kat h0spital. Pergila sayang,tunggu mama dan papa.Rayyan slamat di kebumikan es0knya.Alhamdulillah rumah Rayyan dekat sangat dengan rumah atuk. Senang mama nak teng0k Rayyan.Abah simpan semua barang Rayyan sebab taknak aku still teringat.pertama kali dalam hidupku melihat abahku menangis semasa Rayyan pergi.Abah cakap dekat kawanku “Rumah ne baru nak ceria tapi sunyi balik. Takpela pakcik redha.Allah sayang dia”.Malam tu aku tid0 bertemankan baju rayyan.Setiap pukul 2 pagi aku slalu terbangun sebab tu time Rayyan nak susu. Abah selalu nasihatku supaya kuat dan sabar.Masa mula2 Rayyan pergi,hidupku terasa k0s0ng dan slalu termenung.Sedihnya berpantang tanpa Rayyan walaupun aku tau Rayyan dah hepi sekarang ne. Berkat s0k0ngan dr mak,abah,family,kazen dan yg paling penting suamiku sendri,alhamdulillah aku pulih semangat selepas sebulan….#$

        5 Februari 2016 (Jumaat)

        -Hari yang paling kutunggu iaitu app0intment dgn Dr Juliana,pakar kanak2.Menurutnya,Rayyan meninggal sebab virus aden0.Salah satu cara Virus Aden0 terjadi daripada 0rang luar yg sakit2 semasa melawat dia.

        Sebab tu kita tak digalakkan melawat baby bila tidak sihat (demam,selsema).Imun baby tidak sama macam 0rang dewasa. s0,lepas ne kal0 siapa2 sakit,tunggu sihat dulu baru pergi melawat. Tak pun tunggu abes pantang baru pegi melawat. Menurut d0c lagi, elakkan dari kerap mencium baby sebab kita tak tau diri kita ade virus ke tak……@$

        Kami redha dengan ketentuan Allah.Ajal dan maut di tangan-Nya.Rayyan insan terpilih..Sakit nie hanya penyebab saja sebab da tiba masa anak mama dan papa ne pergi.Pergilah sayang.Mama halalkan susu mama.Terima kasih Allah pinjamkan Rayyan slama 15 hari.Rumah Rayyan dekat je dengan rumah atuk tau.Senang mama dan papa nak teng0k.Ketahuila sayang,stiap saat mama dan papa bernafas,mama x kan lupakan Rayyan yg pena hadir dalam perut mama dan juga dunia….@$

        –Shah Ar Rayyan Bin Shah Affandi–

ASTAGFIRULLAH!! Beginilah Posisi Orang Tidur yang Dilaknat Allah SWT, Justru Banyak Orang Melakukannya…

Tidur merupakan upaya untuk mengistirahatkan tubuh setelah seharian beraktivitas. Biasanya anggota badan akan kembali segar setelah terlelap pada malam hari. Ternyata, dalam Islam tidur memiliki aturan dan adab tersendiri.
Rasulullah SAW menganjurkan umatnya agar selalu menghadap ke kanan ketika akan tidur. Posisi tidur seperti ini tidak hanya sekedar sunnah, namun ternyata memiliki khasiat jika dikaji secara medis.

Selain posisi tidur yang dianjurkan, ada pula posisi tidur yang sangat dimurkai Allah SWT.  Bahkan disebut-sebut bahwa posisi ini merupakan ciri penghuni neraka. Seperti apa posisi yang dimaksud? Berikut ulasannya.

Ternyata posisi yang dilarang dan dimurkai ini adalah posisi tengkurap. Hal ini dijelaskan Rasulullah SAW dalam hadistnya ketika Beliau mendatangi sebuah masjid. Ia melihat seorang yang tinggal di masjid Nabawi sedang tidur tengkurap. Kisah yang diriwayatkan oleh Thakhfah Al-Ghifari RA salah seorang yang tinggal di masjid Nabawi berkata,

“Aku tidur di masjid pada akhir malam, kemudian ada orang yang mendatangiku sedangkan aku tidur dengan posisi tengkurap. Laluberkata:
“Bangunlah dari tengkurapmu, karena tidur yang demikian adalah tidurnya orang-orang yang dimurkai Allah.” Kemudian aku angkat kepalaku, maka ketika kulihat ia adalah Rasulullah SAW, maka akupun kemudian bangkit.” [HR. Bukhari]

Dalam riwayat lain Rasulullah SAW menjelaskan bahwa posisi tidur tengkurap adalah posisi tidurnya para penghuni neraka. Hadist ini diriwayatkan oleh Ibnu Majah yang artinya:

“Tidur tengkurap adalah posisi tidurnya penghuni neraka.” [HR. Ibnu Majah]

Allah SWT dan Rasulnya tentu tidak akan melarang sesuatu hal jika hal tersebut berbahaya bagi manusia. Secara medis, tidur dengan posisi tengkurap berbahaya bagi tubuh sehingga Allah SWT melarang, bahkan memurkai posisi ini.

“Tidaklah Allah memerintahkan sesuatu kecuali padanya terdapat berbagai mashlahat yang tidak bisa diketahui secara menyeluruh” [Risaalah fiil Qowaaidil fiqhiyah hal. 41, Maktabah Adwa’us salaf)

Ternyata Ilmu kedokteran modern membuktikan bahwa memang tidur tengkurap memang berbahaya. Tidur ini dapat mengganggu pernafasan karena otot dada  dan organ pernafasan tidak dapat bekerja maksimal karena tehimpit. Dengan posisi tersebut dada akan menjadi tertekan dan membuat nafas menjadi sesak.

Selain bagian pernafasan, tidur dengan posisi ini juga dapat menghimpit jantung. Dalam jangka waktu lama posisi seperti ini dapat membahayakan kesehatan jantung.  Fungsi otak juga bisa terganggu dengan posisi ini. Pasalnya aliran darah yang membawa oksigen ke seluruh tubuh begitu pula ke otak menjadi terganggu karena terhimpitnya jantung tadi.

Untuk itu, ikutilah jauhilah semua hal yang dilarang Allah. Karena sejatinya, Dia tidak akan melarang sesuatu hal yang baik, namun larangan tersebut semata-mata hanya untuk kebaikan hamba-Nya. Allah pemilik alam semesta dan semua ilmu pengetahuan, tentu Dia lah yang lebih tahu. Wallahu alam.
(Sumber: http://jalantauhid.blogspot.co.id)

Maklumat Sulit NASA Terbongkar..Temui Satu Tanda Kiamat Di Sungai Eufrat Yang MENGGERUNKAN !!!

 

Sungai Eufrat. Sungai terpanjang yang berada di kawasan Asia bahagian Barat ini bermata air di Anatolia Turki dan bermuara di Teluk Persia ini mengalami proses mengering dengan cepat.

Sungai dengan panjang 2.781 meter itu kini menjadi perhatian khusus oleh NASA. Setelah dilakukan penelitian oleh beberapa ilmuwan terkemuka dari NASA, Mereka menemui fakta penting, Bahawa sejak tahun 2003 hingga 2010, debit air sepanjang sungai Tigris dan Eufrat mulai Turki, Syiria, Irak hingga Iran telah kehilangan sekitar 144 juta kilometer kubik. Debit itu terus berkurangan dalam jumlah yang sangat besar pada 2010 hingga 2015.

Sementara itu, penduduk sejumlah negara yang dilintasi Sungai Eufrat telah mulai membicarakan tentang harta karun yang ada dalam sungai bersejarah itu.

Data ilmiah yang disajikan oleh NASA dan fenomena masyarakat yang diliputi Sungai Eufrat ini mengingatkan kita pada hadith Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam tentang tanda hari kiamat.

Sungguh, tanda itu telah tampak satu demi satu, yang ertinya, Sabda Rasulullah SAW 1500 tahun silam yang menerangkan tentang tanda tanda kiamat terbukti benar. Dan memang tidak ada satu pun hadith shahih yang disabdakan Rasulullah kecuali pasti benar berlaku.

لاَ تَقُومُ السَّاعَةُ حَتَّى يَحْسِرَ الْفُرَاتُ عَنْ جَبَلٍ مِنْ ذَهَبٍ يَقْتَتِلُ النَّاسُ عَلَيْهِ فَيُقْتَلُ مِنْ كُلِّ مِائَةٍ تِسْعَةٌ وَتِسْعُونَ وَيَقُولُ كُلُّ رَجُلٍ مِنْهُمْ لَعَلِّى أَكُونُ أَنَا الَّذِى أَنْجُو

“Hari kiamat tidak akan terjadi sampai sungai Eufrat (mengering lalu) menyingkapkan gunung emas. Orang-orang saling membunuh untuk memperebutkannya. Terbunuhlah pada setiap 100 orang itu 99 orang, namun masing-masing dari mereka berkata, ‘Barangkali aku yang menjadi orang yang selamat itu’” (HR. Muslim)

Dalam sebuah penelitian, The Inventory of Conflict and Environmental melaporkan, projek pengembangan Anatolia wilayah selatan (GAP) merupakan salah satu projek paling ambisius di dunia di abad ini. Projek ini memanfaatkan air sungai Eufrat dan Tigris diguna mengairi 1.7 juta hektar tanah dengan membangunkan 22 buah dam dan 19 PLTA. Projek GAP menjadi salah satu faktor mengeringnya sungai Eufrat kerana menyedut banyak sekali debit air dari sana.

Kredit : KabarMakkah