Gadis Jual Sandwic di Ukay Perdana Tarik Perhatian, Netizen Puji Usaha Cari Rezeki Halal

Loading...

Kalau di negara jiran, peniaga yang menjual di tepi jalan itu perkara biasa. Mana-mana saja anda boleh melihat penjual surat khabar, tisu, kertas loteri akan mendekati dan kadangkala memaksa anda membeli jualan mereka.

 

Namun berbeza pula situasinya dengan gadis berhijab yang lengkap memakai apron ini berjalan sendirian membawa sandwic di atas dulang berhias mendekati dari sebuah kereta ke sebuah lagi untuk berniaga.

Menurut mStar, kehadirannya di persimpangan lampu isyarat di Ukay Perdana dan Jalan Lingkaran Tengah Dua (MRR2) menarik perhatian pengguna jalan raya.

Padanlah ramai yang tertarik. Orangnya cantik juga!

Foto yang dikongsikan pengguna Facebook Shamsul Abas ini telah menarik perhatian netizen yang rata-rata berbangga dengan usaha yang ditunjukkan gadis ini untuk mencari rezeki yang halal.

 

 

Menurut Shamsul pada entri yang dikongsikannya,

“Hendak beribu daya. Belajar melalui Youtube juga boleh menjadikan anda kaya. Bagaimanapun, gadis ini memilih untuk berniaga yang kita biasa lihat dipelopori lelaki.

“Ketika kenderaan berhenti di persimpangan ini, dia akan berjalan di tepi kenderaan untuk menjual sandwicnya.”

 

Shamsul bagaimanapun menegaskan supaya gadis tersebut haruslah menjaga keselamatan diri kerana dia berniaga berseorangan di tepi jalan. Takutlah kalau ada mat rempit nak meragut kan!

 

Entri Shamsul juga mendapat reaksi dari orang ramai yang pernah menjadi pelanggan kepada roti sandwic buatan gadis tersebut.

“Saya mula membeli sandwic daripada dia sejak bulan lalu. Biasanya sandwic tuna, tapi dia turut jual sandwic sardin dan telur.

“Dulang yang dia bawa tu unik kerana diperbuat daripada buluh. Kadang-kadang dalam lubang buluh tu dia selitkan duit, mungkin senang nak bagi baki,” kata pelanggan, Zariena Kusnin kepada mStar.

Seorang pelanggan yang hanya mahu dikenali sebagai Bella, 35, juga berkata dia pernah melihat gadis penjual sandwic tersebut di persimpangan lampu isyarat di Jalan Gombak, Kuala Lumpur.

“Senang kalau dia ada, sebab biasanya kita ‘drive thru’ (pandu lalu) untuk beli makanan, tapi dia sendiri datang ke kereta. Dapat juga sarapan pagi masa tunggu lampu hijau,” komen Bella.

Didoakan semoga gadis ini terus sukses dengan bisnes sandwicnya. Mana tahu dapat peluang buka kedai makanan yang lebih besar lepas ini kan?

 

Sumber : lobakmerah.com

Loading...