ALIF SATAR TAK PERNAH DENGAR HAIWAN NAMA KAKTUS? NAH, INI LAH DIA RUPA HAIWAN BERNAMA “KAKTUS” !

“Mungkin saya tak pernah dengar haiwan bernama kaktus.”Hm, tak tahu nak menangis atau ketawa apabila mendengar kata – kata Alif Satar ini. Nak buat dua – dua boleh?

 


Foto: IG Alif Satar

Al- kisah nya, peserta Clever Girl dari Perlis, Hani Nazrina Hanizar memberi jawapan salah sehingga rancangan itu sekali lagi mencetuskan kontroversi.

Hani memberi jawapan ‘kaktus’ berhubung soalan nama saintifik bagi haiwan Raphus Cucullatus.

Video: Lawak Tube

Kedengaran nada terkejut Alif ketika menyuruh Hani mengulang semula jawapan nya. Hani pula terkulat – kulat sahaja wajah nya.


Foto: IG Alif Satar

Hm, mungkin graduan Ijazah Sarjana Muda Sains Aktuari dari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) itu sedar dia telah memberi jawapan ‘kurang bijak’. Siapa tahu isi hati nya, kan? Mungkin juga dia terlalu gementar sehingga tersalah memberi jawapan.

Maka dengan itu, berduyun – duyunl ah netizen ‘membahan’ gadis itu.

“Budak tadika pun tahu itu tumbuhan.
 
“Clever girl harap muka cantik tapi ‘habuk’ pun tak ada.
 
“Betul lah kata Rahim Sepahtu Maharaja lawak ‘cantik tak semestinya cerdik’,” tulis netizen.




Apa yang melucu kan, ada netizen yang mendakwa haiwan bernama kaktus itu ‘wujud’. Alif nak tahu macam mana rupa dia?


Foto: FB

Ha, mungkin Hani keliru dengan haiwan dari animasi Boboiboy, Cattus ini kot?

Sebutan nak sama dah tu, ejaan saja lari sikit. Amacam Alif, boleh terima tak? lawak

Eh, belum habis lagi! Michael Ang pun turut sama mem bahan Hani kerana jawapan nya yang ‘tak masuk akal’ tu. Dia cakap apa? Nah, tengok sendiri video ini. – CARI

Video: koleksi frankadam

sumber : bm cari dot com

Inikah Girlfriend Baru Shahir AF Megastar 2017??

Semua sedia maklum mengenai hubungan bekas juara Akademi Fantasia musim ke 8 iaitu Shahir Zawawi, 29, dengan pelakon dan penyanyi terkenal, Erra Fazira.

Namun begitu, Shahir menerusi Berita Harian, memberitahu bahawa beliau enggan menjaja kisah hubungannya dengan Erra, sebaliknya menumpukan perhatian pada saingan akhir program realiti, AF Megastar, hujung minggu ini.

Bagaimanapun, Shahir berkata yang beliau tidak menolak andai jodohnya adalah dengan ibu kepada Engku Aleesya ini.

“Saya tidak mahu dikatakan terlalu menjaja perkara ini (perhubungan dengan Erra). Oleh itu, lebih baik sekiranya saya melangsaikan dulu tugas di pentas AF Megastar.

Klik untuk gambar besar

“Apa yang boleh saya katakan, sekiranya ada jodoh antara kami, pastinya saya akan membuat pengumuman rasmi mengenainya.

Terima kasih kerana memahami situasi saya,” ujar penyanyi yang popular menerusi lagu ‘Kebahagiaan Dalam Perpisahan’.

Tapi baru-baru ini menerusi entri terbaru di BeautifulNara, Shahir dikatakan mempunyai ‘buah hati baru’ yang dikenali, Mona Syamimi.

Meskipun, berita ini masih tiada kesahihan tetapi ada beberapa gambar menunjukkan Shahir dan wanita ini sering meluangkan masa bersama.

Malah kepsyen pada beberapa gambar yang dimuatnaik di Facebook wanita itu boleh dikatakan sangat ‘sweet’ seperti pasangan kekasih.

Menerusi perkongsian di laman sosial wanita ini juga dikhabarkan turut hadir melihat persembahan Shahir di AF Megastar baru-baru ini.

Selain memuatnaik gambar Shahir dari jauh, beliau juga turut memberi ucapan selamat berjaya berserta dengan kepsyen bentuk hati buat Shahir.

Lebih menguatkan lagi dakwaan, gambar profil di laman sosial juga diletakkan gambar bersama. Pastinya kalau kawan tidaklah sampai berbuat begitu bukan.

Apa yang menariknya, wanita tersebut difahamkan bukan calang-calang, khabarnya seorang pramugari ‘Fireflyz’.

Tapi agak pelik jugalah, dikala gosip percintaannya dengan Erra masih tiada jawapan, timbul pula kekasih baru.

Apapun jika benar cerita ini, harapnya Shahir boleh tampil jelaskan perkara sebenar.

www.myartis.com / Sumber: Berita Harian & BeautifulNara

sumber:http://beautifulnara.com/inikah-girlfriend-baru-shahir-af-megastar-2017/

5 Wajah Seiras Selebriti Malaysia

Bagaikan tidak percaya, selebriti-selebriti ini mempunyai wajah yang hampir sama. Pasti ada yang keliru yang mana satu artis kesayangan mereka.

Ada juga di antara selebriti ini yang sering ditujukan soalan yang sama mengenai wajah mereka yang seiras.

Wawa Zainal dan Ayda Jebat

Ramai yang mengatakan bahawa pelakon Rindu Awak 200%, Ayda Jebat mempunyai wajah seiras Wawa Zainal. Dengan sekali pandang sahaja mereka lihat seperti adik beradik.

Maya Karin dan Marissa Yasmin

Memang tidak dapat dinafikan lagi keirasan wajah Maya dan Marissa. Mereka juga digandingkan sebagai ibu (Marissa) dan anak (Maya) dalam filem Lagenda Budak Setan 3. Marissa yang ketika ditemui tempoh hari ditanya mengenai hal ini berkata: “Ramai yang mengatakan bahawa muka saya seiras Maya dan awak adalah orang yang ke 100 berkata begitu,” ujar Marissa ketawa.

Kavita Sidhu dan Raja Ilya

Kavita dan Ilya kedua-duanya dikurniakan wajah yang cantik. Jika dilihat gambar di atas, agak sukar untuk membezakan yang mana satu mereka. Bukan itu sahaja, mereka juga mempunyai ketinggian bak peragawati.

Aeril Zafri dan Shafie Naswip

Aeril dan Shafie bukan sahaja memiliki wajah yang hampir sama, tapi kedu-dua mereka juga mempunya bakat yang besar dalam bidang lakonan. Jika dilihat, keirasan wajah mereka terletak di bahagian hidung dan di mulut.

Zarina Anjoulie dan Lufya

Wajah mereka yang sama menyebabkan beberapa kontroversi timbul dan wujudnya perbalahan antara mereka. Zarina juga turut meluahkan rasa tidak puas hati di Twitter mengenai hal ini kerana orang ramai sering memanggilnya dengan nama Lufya.

Sumber : Kamithemedia

IZARA AISHAH TAK SENANG DUDUK KETIKA SITI NURHALIZA SEDANG HAMIL!

“>Selepas rakyat Malaysia menerima berita kehamilan penyanyi nombor 1 Malaysia, Dato Siti Nurhaliza, pelakon popular Izara Aishah pula mengesahkan bakal bernikah dengan tunangnya, Adib Khalid, pada 17 November ini.

Tanpa Tajaan

Menurut laporan dari Harian Metro, Izara, 25, berkata majlis bakal berlangsung dengan wang sendiri dan mereka tidak mahu menerima mana-mana tajaan.

Loading…

Tak Senang Duduk

Disebalik berita kehamilan Siti Nurhaliza, siapa sangka selama ini Izara menyimpan rahsia bahawa bakal mak mertuanya ini sememangnya sudah berbadan dua. Sebelum ini Izara terpaksa berdiam diri sehinggakan dia tak tahu nak jawab dan agak panik bila orang bertanya.

Sekarang semua dah tau, alhamdulillah. Saya dah tak perlu buat muka panic tak tau macam mana nak jawab bila orang tanya saya!

Jumaat yang lepas Siti Nurhaliza akhirnya dinyatakan hamil setelah 11 tahun berumah tangga. Dalam usianya 38 tahun, berita ini sangat ditunggu-tunggu setelah mengikuti usaha panjang dan program kehamilan di Alpha Fertility Centre.

sumber:Hangat.com

MAUT JULUR KEPALA.!

 

AKSI Natalia menjulurkan badannya keluar tingkap sebelum maut selepas kepalanya terlanggar papan tanda jalan (gambar kanan). FOTO Agensi

Agensi

Santo Domingo, Republik Dominica: Seorang pelancong warga Russia maut dalam keadaan mengerikan apabila kepalanya melanggar papan tanda jalan selepas dia menjulurkan badannya keluar tingkap kereta.

Natalia Borodina, 35, yang hanya memakai seluar dalam menjulurkan badannya ke luar tingkap kereta yang dipandu rakannya ketika bercuti di Punta Cana dekat sini.

Rakannya, Ivanna Boirachuk, 32, memandu kereta jenis Kia Picanto sambil merakamkan aksi Natalia menggunakan telefon bimbit.

Kejadian itu dipercayai berlaku pada 10 Oktober lalu tetapi video yang memaparkan kejadian ngeri itu tular di Internet kelmarin.

Ibu kepada seorang anak lelaki berusia 11 tahun itu dipercayai bercuti di Republik Dominica bersama rakannya ketika kemalangan itu berlaku.

Dalam video berkenaan, Natalia yang dipercayai mabuk dan hanya memakai seluar dalam dilihat mengeluarkan kepalanya di luar tingkap kereta yang dipandu laju.

Dia kemudiannya menjulurkan sebahagian badannya dan secara tiba-tiba kepala wanita itu terkena papan tanda jalan.

Menurut media tempatan, Ivanna segera memandu ke hospital tetapi Natalia disahkan meninggal dunia akibat kecederaan parah di kepala.

Sementara itu, pihak berkuasa Republik Dominica dilaporkan menahan rakan mangsa selepas video kemalangan berkenaan tular di Internet.

Jom tonton Video:

sumber: https://www.hmetro.com.my/utama/2017/10/273501/maut-julur-kepala

27 GAMBAR – SEKITAR MAJLIS PERTUNANGAN ADIK ERMA FATIMA & UMIE AIDA

Adik bongsu kepada Erma Fatima dan Umie Aida iaitu Betty Rahmad selamat mengikat tali pertunangan dengan pilihan hatinya, Ardy Damis, 30, di kediaman keluarga mereka, kira-kira jam 4 petang semalam.

 

Betty dan Ardy yang juga ahli perniagaan, sudah empat tahun bercinta dan mereka merancang bernikah pada Januari 2018.

Betty yang berbakat sebagai pelakon dan penyanyi, berharap fasa baru hidupnya dikurniakan segala yang terbaik.

“Selama mengenali Ardy, saya akui hubungan kami ada pasang surut. Tapi, alhamdulillah, akhirnya ia menjurus ke arah baik.

Klik untuk gambar besar

“Ketika saya menerima kejutan lamarannya di Bali, Indonesia, momen itu cukup menyentuh hati. Saya tak sangka dia merancang awal hingga membuat kejutan meletakkan cincin dalam bekas pemanis mulut yang dibawa pekerja restoran.

“Malah, selama mengenalinya, Ardy menjadi penyokong kuat dalam apa saja perkara yang saya lakukan termasuk dalam bidang perniagaan,” ujarnya.

Sementara itu, Erma yang menyenangi pilihan adiknya itu meluahkan rasa syukur apabila mereka selamat bertunang.

“Alhamdulillah, sampai jodoh adik bongsu saya. Betty seorang saja yang belum berkahwin. Kami lima beradik yang lain sudah melalui fasa berumah tangga.

“Hanya doa yang baik daripada saya dan adik beradik lain untuk melihat mereka bahagia ke jenjang pelamin dan menempuh alam berumah tangga.

“Saya lihat Ardy budak baik… InsyaAllah, semoga dia dapat membimbing Betty menjadi isteri solehah,” katanya.

Pada majlis pertunangan itu, teman artis seperti Nora Danish, Bella Daly, Adeline Tsen, Putri Najuwa dan lain-lain artis turut hadir.

www.myartis.com / Sumber: Berita Harian – Foto: #damisandbetty

Gadis Jual Sandwic di Ukay Perdana Tarik Perhatian, Netizen Puji Usaha Cari Rezeki Halal

Kalau di negara jiran, peniaga yang menjual di tepi jalan itu perkara biasa. Mana-mana saja anda boleh melihat penjual surat khabar, tisu, kertas loteri akan mendekati dan kadangkala memaksa anda membeli jualan mereka.

 

Namun berbeza pula situasinya dengan gadis berhijab yang lengkap memakai apron ini berjalan sendirian membawa sandwic di atas dulang berhias mendekati dari sebuah kereta ke sebuah lagi untuk berniaga.

Menurut mStar, kehadirannya di persimpangan lampu isyarat di Ukay Perdana dan Jalan Lingkaran Tengah Dua (MRR2) menarik perhatian pengguna jalan raya.

Padanlah ramai yang tertarik. Orangnya cantik juga!

Foto yang dikongsikan pengguna Facebook Shamsul Abas ini telah menarik perhatian netizen yang rata-rata berbangga dengan usaha yang ditunjukkan gadis ini untuk mencari rezeki yang halal.

 

 

Menurut Shamsul pada entri yang dikongsikannya,

“Hendak beribu daya. Belajar melalui Youtube juga boleh menjadikan anda kaya. Bagaimanapun, gadis ini memilih untuk berniaga yang kita biasa lihat dipelopori lelaki.

“Ketika kenderaan berhenti di persimpangan ini, dia akan berjalan di tepi kenderaan untuk menjual sandwicnya.”

 

Shamsul bagaimanapun menegaskan supaya gadis tersebut haruslah menjaga keselamatan diri kerana dia berniaga berseorangan di tepi jalan. Takutlah kalau ada mat rempit nak meragut kan!

 

Entri Shamsul juga mendapat reaksi dari orang ramai yang pernah menjadi pelanggan kepada roti sandwic buatan gadis tersebut.

“Saya mula membeli sandwic daripada dia sejak bulan lalu. Biasanya sandwic tuna, tapi dia turut jual sandwic sardin dan telur.

“Dulang yang dia bawa tu unik kerana diperbuat daripada buluh. Kadang-kadang dalam lubang buluh tu dia selitkan duit, mungkin senang nak bagi baki,” kata pelanggan, Zariena Kusnin kepada mStar.

Seorang pelanggan yang hanya mahu dikenali sebagai Bella, 35, juga berkata dia pernah melihat gadis penjual sandwic tersebut di persimpangan lampu isyarat di Jalan Gombak, Kuala Lumpur.

“Senang kalau dia ada, sebab biasanya kita ‘drive thru’ (pandu lalu) untuk beli makanan, tapi dia sendiri datang ke kereta. Dapat juga sarapan pagi masa tunggu lampu hijau,” komen Bella.

Didoakan semoga gadis ini terus sukses dengan bisnes sandwicnya. Mana tahu dapat peluang buka kedai makanan yang lebih besar lepas ini kan?

 

Sumber : lobakmerah.com

Teruja bertemu pemandu Uber kacak, 0vari wanita ini meletup serta-merta..!!

Istilah ovary explosion atau di dalam bahasa Melayunya, ovari meletup ini nampaknya menjadi semakin trend sejak kebelakangan ini, terutamanya di kalangan pengguna media sosial wanita.

Seorang pengguna Facebook baru-baru ini telah berkongsi pengalaman ‘manis’ beliau sewaktu menempah perkhidmatan Uber pada beberapa hari yang lalu.

Mary Ann Joy Dimanlig yang juga merupakan seorang pengguna perkhidmatan Uber telah menempah sebuah kenderaan menerusi applikasi di telefon bimbitnya. Seperti kebiasaannya, beliau terpaksa menunggu kenderaan yang ditempahnya itu tiba di lokasinya untuk menjemput beliau.

Setelah berapa minit menunggu, kenderaan yang ditempah oleh Mary Ann itu telah pun tiba dan sebaik saja Mary Ann memasuk kenderaan Ubernya itu, ovarinya hampir meletup serta-merta.

Berbeza dengan perkhidmatan Uber yang pernah ditempahnya sebelum ini, ketampanan pemandu Uber yang menjemputnya pada hari itu telah membuatkan beliau berasa sangat teruja dan terkesima ibarat bertemu dengan seorang selebriti lelaki yang terkenal.

Tidak cukup dengan itu, Mary Ann kemudiannya telah merakamkan momen-momen ‘indah’nya itu dan turut memuatnaik sebuah video dan dua keping gambar ke laman Facebook beliau untuk dikongsikan bersama teman-temannya di Facebook.


Walau bagaimana pun, insiden yang jarang terjadi ini bukanlah berlaku di Malaysia, sebaliknya ianya berlaku di luar negara di sebuah bandar Filipina yang dikenali sebagai Antipolo.

sumber: http://www.ohmymedia.cc/trending/trend/teruja-bertemu-pemandu-uber-kacak-ovari-wanita-ini-meletup-serta-merta-29823/

Pemuda Ini Temukan Pohon Ajaib Yang Gegarkan Dunia

 

Lebih dari 77 ribu hektare hutan dan perkebunan anggur di wilayah California Utara, ludes terbakar dalam peristiwa kebakaran terparah dalam sejarah. Tak hanya itu, sebanyak 29 orang ditemukan meninggal dunia dan sekitar ratusan penduduk setempat menghilang serta terus dicari.

Aneh tapi nyata, di balik peristiwa mengerikan ini, ada sebuah pemandangan alam yang menakjubkan yang secara tak sengaja ditemukan.

Pemandangan menakjubkan itu ditemukan pria bernama Matthew McDermott, seorang penduduk asal Kota Sonoma di hari ke delapan setelah kebakaran melanda California Utara.

McDermott secara tak sengaja menemukan sebuah pohon dalam kondisi terbakar. Tapi, yang menakjubkan dan ajaib ialah, api hanya ada di dalam batang pohon besar itu. Sementara itu, di sekelilingnya, tidak ada satu pun pohon dan semak-semak yang terbakar.

FOTO: Kobaran api di pohon yang ditemukan Matthew McDermott.

Dan, pada bagian batang pohon itu tercipta lubang-lubang alami dengan berbagai bentuk yang unik. Karena ada lubang-lubang itu, pancaran cahaya dari api yang menyala di dalamnya terlihat begitu indah dan menakjubkan. Tampak pohon itu seperti ada di sebuah negeri dongeng.

Pohon ini ditemukan McDermott di wilayah Shellville. Saat itu dia sedang memeriksa lokasi bekas kebakaran hutan untuk mencari jalur untuk menyelamatkan diri jika terjadi kebakaran hutan lagi.

McDermott mengunggah temuan itu di akun Facebook pribadinya, dan tak menunggu waktu lama, video dan foto penampakan pohon itu menggegerkan dunia, media-media besar dunia pun memburu McDermott untuk diwawancarai tentang temuan menakjubkan itu.

“Yah, itu secara resmi menjadi viral! Aku telah dihubungi oleh ABC, CNN, NBC, dan FOX!,” kata McDermott seperti dikutip VIVA.co.id di akun Facebook pribadi McDermott, Sabtu, 14 Oktober 2017.

Menurut McDermott, dia tidak berniat sama sekali mencari pohon itu. Karena, selain ingin mencari jalur penyelamatan, saat itu, McDermott sengaja berkeliling untuk membagikan masker anti asap kepada penduduk.

Lihat videonya berikut ini:

sumber: 24berita.com

Kisah Seorang Lelaki Tersilap Hantar Email..padahal Dia Ingin Menghantar Email Kepada Isterinya..tetapi Tersalah Hantar Email Pada Seorang Perempuan Yang Baru Kematian Suaminya.. Apa Yang Berlaku Selepas Itu Buat Semua Orang Terpana!…

 

Seorang lelaki telah menginap di sebuah hotel di KL. Terdapat sebuah komputer di dalam bilik hotel itu. Dia pun mengambil

Seorang lelaki telah menginap di sebuah hotel di KL. Terdapat sebuah komputer di dalam bilik hotel itu. Dia pun mengambil keputusan untuk menghantar e-mail kepada isterinya.

Malangnya, dia telah tersalah taip alamat e-mail isterinya dan tanpa mengetahui kesilapan itu, dia pun terus menghantar e-mail tersebut.

Di sebuah rumah di Pahang pula, seorang janda baru sampai ke rumahnya selepas pulang dar…ipada majlis pengebumian suaminya.

Janda tersebut mengambil keputusan untuk menyemak e-mailnya untuk melihat sekiranya terdapat mesej daripada saudara-mara dan teman-temannya.

Selepas membaca e-mail pertama itu si janda tersebut pun pengsan. Anak lelaki janda tersebut pun bergegas ke bilik ibunya dan mendapati ibunya terlentang di lantai dan dia pun membaca mesej di dalam skrin komputer:

 

To : Isteri kesayanganku
Date : 21 Jun 2016
Subject : Abang telah selamat sampai

Abang tahu Sayang pasti akan terkejut dengan kehadiran mesej ini. Mereka telah menyediakan komputer di sini pada ketika ini dan kita boleh menghantar e-mail kepada sesiapa sahaja terutama insan kesayangan kita.

Abang telah selamat sampai dan telah menginap dengan aman di sini. Abang lihat semuanya telah di sediakan di sini untuk kedatanganmu pada hari esok.Semoga berjumpa denganmu nanti, Sayang.

Abang harap perjalananmu ke sini nanti lebih bermakna seperti apa yang telah Abang lalui ketika ini….

Assalamualaikum & Selamat pagi

 

Sumber: Cantik Sikit via Diari Dunia